Μόλις παραλάβατε την καινούρια σας μοτοσυκλέτα από την αντιπροσωπεία. Έχετε ακούσει ένα σωρό διαφορετικές απόψεις και ιστορίες για το πώς στρώνεται ο κινητήρας της μηχανής. Αν έχετε όμως μπερδευτεί με την διαδικασία και τα πεπραγμένα του στρωσίματος, εδώ θα βρείτε τις κατάλληλες συμβουλές, ώστε να διαλευκάνετε την όλη κατάσταση μέσα σε λίγα λεπτά.
Αρχικά τι σημαίνει ο όρος στρώσιμο
''Στρώσιμο'' είναι η διαδικασία που πρέπει ο αναβάτης να ακολουθήσει στις πρώτες ώρες λειτουργίας της μοτοσυκλέτας. Με αυτό τον τρόπο θα πετύχετε σωστό πάτημα των εσωτερικών τριβών του κινητήρα, που στην συνέχεια μειώνονται εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο:
- Χαμηλότερους ρύπους
- Καλύτερη απόδοση
- Οικονομία καυσίμου
- Μακροζωία
Ο κίνδυνος της φθοράς & της απώλειας της ιπποδύναμης
Ορισμένοι κατασκευαστές μοτοσυκλετών φροντίζουν να δουλέψουν αρκετές ώρες έναν κινητήρα πριν η μοτοσυκλέτα φτάσει στον καταναλωτή. Έτσι, διασφαλίζουν ότι το στρώσιμο έχει γίνει σωστά και ο κινητήρας έχει ρυθμιστεί με τον βέλτιστο τρόπο. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης δεν χρειάζεται να είναι προσεκτικός στην αρχή.
Οι βαλβίδες, ο κύλινδρος και τα δαχτυλίδια του πιστονιού χρειάζονται κάποιο χρόνο για να στρωθούν και να ταιριάξουν στις επιφάνειες με τις οποίες συνεργάζονται. Αν οι βαλβίδες δεν πατήσουν ακριβώς στην κυλινδροκεφαλή, δεν θα σφραγίσουν σωστά τον θάλαμο καύσης και θα χαθεί μέρος της συμπίεσης. Αυτό, με τη σειρά του, θα οδηγήσει σε απώλεια δύναμης και θα έχει συνέπειες στην αξιοπιστία και τη μακροζωία του κινητήρα. Το εσωτερικό του κυλίνδρου ενός νέου κινητήρα είναι τραχύ από την μηχανική κατεργασία και τα δαχτυλίδια του πιστονιού χρειάζονται χρόνο για σφραγίσουν σωστά και να διαχωρίζουν αποτελεσματικά καυσαέρια και λάδια. Αν δεν γίνει αυτό, θα εμφανιστούν προβλήματα στη λίπανση, με αποτέλεσμα τις υψηλές θερμοκρασίες λειτουργίας και την πρόωρη φθορά του κυλίνδρου.
Τα κύρια σημεία που πρέπει να προσέξετε
Το στρώσιμο είναι μια διαδικασία αρκετά σημαντική, που φροντίζει για την καλύτερη δυνατή λειτουργία των μηχανικών και όχι μόνο μερών της μοτοσικλέτας. Για επιτύχετε το ανάλογο αποτέλεσμα και το τελετουργικό της διαδικασίας τους στρωσίματος να λάβει χώρα με όσο το δυνατό πιο ήπιο τρόπο, θα πρέπει να τηρήσετε κατά γράμμα τα ακόλουθα μιας και το στρώσιμο γίνεται μόνο μια φορά.
1. Βάλτε κάποια σημάδια στο στροφόμετρό σας και ξεπεράστε τα σταδιακά. Για παράδειγμα, κρατήστε τη λειτουργία μέχρι τις 5.000-6.000 σ.α.λ. στα πρώτα χιλιόμετρα και ανεβείτε σιγά-σιγά, χωρίς να πιέσετε τον κινητήρα.
2. Όπως όλα τα καινούργια πράγματα, και ειδικά αυτά που έχουν κινούμενα μέρη, στην αρχή χρειάζονται φροντίδα στην λειτουργία τους. Οπότε τα 500 - 1000 πρώτα χιλιόμετρα σίγουρα είναι ένα καλό χιλιομετρικό νούμερο για ένα καλό ξεκίνημα.
3. Αποφύγετε τα άγαρμπα και επίμονα ανοίγματα γκαζιού.
4. Το στρώσιμο δεν απασχολεί μόνο την λειτουργία του κινητήρα. Παράλληλα στρώνεται και όλα τα κινούμενα μέρη όπως τα ρουλεμάν, τα φρένα ακόμα και τα ελαστικά.
5. Αποφύγετε τις υψηλές ταχύτητες και την συνεχόμενη οδήγηση στα κόκκινα.
6. Προσπαθήστε να λειτουργήσετε τον κινητήρα σε όλο το εύρος στροφών.
7. Μην αμελήσετε το ιδιαίτερα σημαντικό πρώτο service στα 1.000 χλμ. Η αλλαγή των λαδιών που πραγματοποιείται σε αυτό, θα καθαρίσει τον κινητήρα από το γρέζι των πρώτων λειτουργιών του.
8. Ζέσταμα του κινητήρα τουλάχιστον για ένα λεπτό, ώστε το λάδι να πάει παντού.
9. Μην το φορτώνεις υπερβολικά καθώς το βάρος επιβαρύνει την λειτουργία του κινητήρα.
Για οποιαδήποτε αμφιβολία που σχετίζεται με την διαδικασία του στρωσίματος, μπορείτε να μας καλέσετε ανά πάσα στιγμή στο συνεργείο μας (τηλ. 2510200570) και να σας λύσουμε οποιαδήποτε απορία έχετε με χαρά και ειλικρίνεια.