''Σημαντικό εξάρτημα της μετάδοσης σε ένα σκούτερ είναι ο ελαστικός ιμάντας κίνησης, ο οποίος μεταφέρει την κίνηση από τον συμπλέκτη (φυγοκεντρικό) με το variator. Είναι από τα πιο ζωτικά τμήματα της μετάδοσης και απαιτεί αντικατάσταση στα καθορισμένα διαστήματα που δίνει ο κατασκευαστής.''
Σε αντίθεση με τις μοτοσυκλέτες όπου η αλυσίδα που μεταφέρει την κίνηση είναι σε εμφανές σημείο και υπάρχει οπτική επαφή, στα scooter ο ιμάντας είναι κρυμμένος μέσα στην μετάδοση, πίσω από καπάκια.
Οπότε, ούτε την φθορά του, ούτε σε τι κατάσταση βρίσκεται μπορούμε να αντιληφθούμε εύκολα, παρά μόνο αν ανοιχτεί η μετάδοση.
Είναι θέμα μεγάλης σημασίας λοιπόν να τηρείτε προσεκτικά, τα χιλιόμετρα λειτουργίας που δίνει ο κατασκευαστής για την διάρκεια ζωής του ιμάντα, ενώ στο ενδιάμεσο διάστημα, ιδανικά, πρέπει να γίνεται έλεγχος και από ένα μηχανικό για τα περεταίρω.
Τι να προσέξετε
- Φροντίστε ο ιμάντας να ταιριάζει ακριβώς στο scooter σας
- Εάν έχετε επιλέξει να κάνετε κάποια βελτίωση (βαριατόρ, συμπλέκτη) υπάρχει περίπτωση να μειώθει η διάρκεια ζωή του ιμάντα
- Στην περίπτωση βελτίωσης ρωτήστε για επιλογή ιμάντα βελτίωσης και όχι αντικατάστασης
- Ο τρόπος οδήγησης επηρεάζει την διάρκεια ζωής του ιμάντα. Οι νευρικοί οδηγοί με τάσεις για “τέρμα γκάζι” πρέπει να αλλάζουν συχνότερα ιμάντα, καθώς τέτοιες συνθήκες οδήγησης μειώνουν αισθητά την αντοχή τους
Βλάβες στην μετάδοση
Οι βλάβες στην μετάδοση εξαρτώνται από τον τρόπο που θα κοπεί ο ιμάντας, δηλαδή ο ιμάντας μπορεί να κοπεί εντελώς και να τυλιχτεί στην μπροστά τροχαλία του βαριατόρ ή στην πίσω του συμπλέκτη. Θέλει τύχη να μην τυλιχτεί στην πίσω τροχαλία και μπλοκάρει τον τροχό καθώς αυτή είναι η πιο άσχημη περίπτωση.
Σκεφτείτε να συμβεί αυτό με 80 km/h σε κεντρική αρτηρία με κίνηση ανάμεσα από αυτοκίνητα (και χωρίς συμπλέκτη στο αριστερό χέρι να ελευθερωθεί ο πίσω τροχός, όπως συμβαίνει σε κόλλημα κινητήρα μοτοσυκλέτας).
Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να επηρεάσει και το εσωτερικό του κινητήρα, πιστόνια – μπιέλες κ.λπ.
Είναι σαφές ότι σε καμία περίπτωση δεν γράφουμε τα παραπάνω για να τρομάξουμε τους αναβάτες των σκούτερ. Είναι πράγματα που είναι πιθανόν να συμβούν καθημερινά και θεωρούμε ότι αξίζουν τον κόπο να γνωρίζετε. Προτιμούμε τα scooter, αφού θεωρούμε ότι είναι η καλύτερη λύση για μετακίνηση σε πόλεις και μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά εδώ τονίζουμε το πόσο απαραίτητο είναι να γίνονται οι προγραμματισμένοι έλεγχοι και οι αντικαταστάσεις εξαρτημάτων που ορίζει ο κατασκευαστής.
Ταυτόχρονα για να καταφέρετε να μετριάσετε και να ελέγξετε τις προαναφερθείσες βλάβες καλό θα ήταν να δώσετε μεγάλη βάση σε ανταλλακτικά που αφορούν τον ιμάντα & τις μπίλιες μετάδοσης, είτε προτιμώντας γνήσια OEM είτε aftermarket υψηλών προδιαγραφών.
Στο MotoRacing.gr θα βρείτε ιμάντες και μπίλιες μετάδοσης BANDO για όλα τα scooter της αγοράς μικρού & μεγάλου κυβισμού.
Η Bando διαθέτει τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης με 200 άτομα προσωπικό και 15 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, η οποία προμηθεύει ιμάντες “πρώτης τοποθέτησης”- OEM ονομάζονται – σε εργοστάσια όπως η Honda, η SYM, η Kymco, η Yamaha, η Peugeot, κ.α. Εργοστάσια της Bando υπάρχουν και στην Kίνα, Ινδονησία, Βιετνάμ, Ινδία, ενώ η ποιότητα των ιμάντων που εισάχθηκε στην Ελλάδα είναι “Made in Japan”, αφού εκεί κατασκευάζονται, κάτι που σε συνδυασμό με την “ΟΕΜ Ποιότητα” κάνει τη μεγάλη διαφορά σε σύγκριση με τους ιμάντες τύπου standard. Ένας γιαπωνέζικος ιμάντας της Bando, έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τους κοινούς ιμάντες.
Βρείτε επίσης από την αρχική σελίδα του καταστήματος μας τη μηχανή αναζήτησης ανταλλακτικού για moto, παπάκι & σκούτερ και δείτε ποιος ιμάντας μετάδοσης ταιριάζει στην μηχανής σας.