Συντήρηση αλυσίδας & γραναζιών μηχανής - moto |
14/01/2021
Συντήρηση αλυσίδας & γραναζιών μηχανής - moto
Στον εν λόγω άρθρο θα σας παρουσιάσουμε εν τάχει μια εξειδικευμένη ανάλυση για τα αλυσό-γράναζα μοτοσυκλέτας και πως αυτά διατηρούνται σε καλή κατάσταση για όσο περισσότερο καιρό γίνεται.
Η φθορά Ο κύριος λόγος της φθοράς είναι η απώλεια λιπαντικού κάτι πού έλυσαν σε μεγάλο βαθμό οι αλυσίδες τύπου Ο-ring, οι οποίες αποτελούνται από εξαρτήματα καουτσούκ (O-RING) που τοποθετούνται μεταξύ κάθε συνδέσμου της αλυσίδας. Αυτά τα εξαρτήματα είναι γεμάτα με λιπαντικό εγκατεστημένο από τον κατασκευαστή, δημιουργώντας έτσι ένα προστατευτικό φράγμα σε ολόκληρη την αλυσίδα. Βέβαια το λιπαντικό αυτό δεν είναι κοινό και περιέχει συνθετικά πρόσθετα πού έχουν αναπτύξει οι εταιρείες για να αντέξει την σκληρή χρήση, αν και δεν περιέχουν επιπλέον πρόσθετα για την μείωση της τριβής. Η τριβή δεν είναι το θέμα. Η τάση τού λιπαντικού πού κρατά τα μεταλλικά κομμάτια σε απόσταση είναι το σημαντικότερο. Την στιγμή πού το λεπτό αυτό φιλμ λιπαντικού φύγει, τότε αρχίζει η φθορά.
Ακόμη και η φθηνότερη αλυσίδα θα αντέξει για μεγάλο διάστημα εάν την λιπαίνουμε κάθε 500 χλμ. και την ρυθμίζουμε όσο πρέπει. Οι περισσότεροι αναβάτες χρησιμοποιούν ειδικό σπρέι αλυσίδας το οποίο είναι καλό αρκεί να κάτσει η μηχανή τουλάχιστον 20 λεπτά για να εξατμιστούν τα πτητικά στοιχεία και να αφεθεί το παχύ λάδι να κολλήσει στην αλυσίδα αντί να εκσφενδονιστεί στην ρόδα και τα ρούχα μας [ σ.σ. υπάρχει και η άποψη ότι 5 λεπτά φτάνουν εσείς αποφασίζετε]. Το γράσο τέλος δεν κάνει καλή δουλειά γιατί δεν μπορεί να εισχωρήσει στα στενά σημεία τριβής και το μόνο πού μπορεί να κάνει είναι να προστατεύει τις εξωτερικές επιφάνειες από σκουριά. Η θερμοκρασία & το τέντωμα
Ο μεγαλύτερος εχθρός τού λιπαντικού της αλυσίδας είναι οι υψηλές θερμοκρασίες. Σε ιδανικές συνθήκες η θερμοκρασία δεν θα πρέπει να ξεπεράσει τούς 70 βαθμούς. Πάνω από αυτό, το λιπαντικό αρχίζει να λεπταίνει και το φιλμ χάνει την δύναμή του καθώς και υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να υπάρξει διαρροή από το ο-ring. Αυτό μας φέρνει και στο θέμα της ρύθμισης της αλυσίδας σε σχέση με την λειτουργία της. Η αλυσίδα πού είναι πολύ τεντωμένη είναι χειρότερη από την πολύ χαλαρή. Οι περισσότεροι αναβάτες ξέρουν ότι όσο συμπιέζεται η πίσω ανάρτηση, τόσο σφίγγει η αλυσίδα και όταν έχουμε μία απλά σφιγμένη στην ακίνητη μηχανή, όταν η ανάρτηση συμπιέζεται γίνεται καταστροφικά σφιχτή. Αυτά τα φορτία μπορεί να ξεπεράσουν την προδιαγραφή της αλυσίδας καθώς και να ανεβάσουν την θερμοκρασία στα ύψη. Μία ολοκαίνουργια αλλά πολύ σφιχτή αλυσίδα μπορεί να αχρηστευθεί σε μικρό χρονικό διάστημα. Ο καλύτερος τρόπος να ελέγξετε το σωστό σφίξιμο της αλυσίδας είναι να ζητήσετε από δύο από τους πιο ευτραφείς φίλους σας να κάτσουν στην μηχανή σας ώστε να φτάσει στο σημείο το ψαλίδι να είναι παράλληλο με το έδαφος. Δηλαδή ο άξονας του πίσω τροχού, ο άξονας του ψαλιδιού και το κέντρο του μπροστινού γραναζιού να είναι στην ίδια ευθεία. Αυτό είναι το σημείο της μέγιστης έκτασης της αλυσίδας. Τότε το παίξιμο της αλυσίδας θα πρέπει να είναι περίπου 1 με 2 εκατοστά. Στο Motoracing το κύριο μέλημά μας είναι η εξασφάλιση της άριστης ποιότητας & εξυπηρέτησης σε όλα τα είδη που προμηθευόμαστε. Σε αυτή την περίπτωση το κατάστημά μας επικεντρώνεται σε καταξιωμένες εταιρείες αλυσογράναζων παγκοσμίου φήμης (RK, JT, DID) οι οποίες σας υπόσχονται μέγιστη ασφάλεια και αντοχή σε κάθε σας βόλτα.
|