Μπορεί να είναι μικρό σε μέγεθος, αλλά το Benelli Tornado Naked T 125 είναι μια πολύ προσεγμένη, “κανονική” μοτοσυκλέτα, με τα όλα της, ένα διαμάντι σε σμίκρυνση, με τιμή που “δεν πιάνεται”. Έκπληξη, για άλλη μια φορά, από την Benelli.
Βολική για αρχάριους και για χαμηλότερα αναστήματα, είναι μια μοτοσυκλέτα σε σμίκρυνση και όχι μια καρικατούρα. Με την τιμή που διαθέτει εύκολα χαρακτηρίζεται value for money, πολύ συμφέρουσα αγορά, για αυτά που προσφέρει. Σε ποιούς απευθύνεται τελικά και ποιοι την προτιμούν θα το συζητήσουμε παρακάτω.
Εμφάνιση – ποιότητα
Η συρρίκνωση των Tornado: Το όνομα Tornado είναι παράδοση για την Benelli και χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά στο σημαντικό, δικύλινδρο μοντέλο της, το Tornado 650 τη δεκαετία του ’60. Το 2002 το όνομα επανήλθε στη γκάμα της αναγεννημένης εταιρίας, σε μεγάλα γυμνά τρικύλινδρα (Benelli Tornado Tre 900) και το 2004 εμφανίστηκε πάνω στο γυμνό TNT 1150, του οποίου την εμφάνιση αντιγράφει και το μικρό μας 125.
Βλέποντάς το σε φωτογραφίες μόνο οι τροχοί μοιάζουν να είναι μικροί, στο σύνολό του, σχεδιαστικά η γενική ιδέα είναι οι αιχμές, το ΤΝΤ σκύβει μπροστά έτοιμο να επιτεθεί. Επιθετικός ο προβολέας, τα καλύμματα του ντεπόζιτου η μυτερή ουρά, το ίδιο και οι εξατμίσεις που μοιάζουν με κάνες όπλων.
Η ποιότητα κατασκευής του Benelli Tornado Naked T 125 που έχει σχεδιαστεί στην Ιταλία και φτιάχνεται στην Κίνα είναι πολύ καλύτερη απ’ ότι πίστευε κάποιος για μοντέλο με τέτοια τιμή. Για την ακρίβεια είναι τόση η προσοχή που έχει δοθεί σε κάθε ένα κομμάτι, που ανταγωνίζεται ακριβότερες μεγάλες μοτοσυκλέτες!
Tρείς είναι οι χρωματικοί συνδυασμοί που διατίθεται στην αγορά το μοντέλο: άσπρο, μαύρο, κόκκινο. Ο άσπρος και ο μαύρος συνδυασμός εχουν βαμμένο το πλαίσιο τους κόκκινο, κάτι που το τονίζει σαν σημαντικό στοιχείο που είναι και όπως του πρέπει.
Το ντεπόζιτο που καλύπτεται από πλαστικά κομμάτια, μοιάζει να είναι μικρής χωρητικότητας, αλλά τελικά χωράει 7,2 λίτρα.
Οι διαστάσεις του TNT είναι κατάλληλες για αναβάτες μέχρι ύψος 1.75, ενώ για τους ψηλότερους τα γόνατα θα ξεπερνούν τις εσοχές των πλαστικών του ντεπόζιτου και θα ανοίγουν λίγο παραπάνω.
Πολύ όμορφο είναι και το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, που είναι αιχμηρό και αφήνει “καθαρή” την ουρά, αφού η πινακίδα μπαίνει σε ειδική βάση χαμηλά που στηρίζεται πάνω στο ψαλίδι. Ενδιαφέρον σχεδιαστικά έχει και το πίσω φωτιστικό σώμα και τα μεγάλα φλας που ενσωματώνονται στην ουρά.
Το όργανο είναι αναλογικό και ψηφιακό: αναλογικό είναι το στροφόμετρο και ψηφιακές όλες οι υπόλοιπες ενδείξεις. Το μεταξόνιο είναι μικρό στα 1.215mm, ενώ το βάρος με το ΤΝΤ πλήρες υγρών φτάνει τα 121 κιλά.
Κινητήρας
Μονοκύλινδρος είναι ο κινητήρας και φυσικά τετράχρονος που ψύχεται από αέρα. Αυτό που δεν φαίνεται είναι ότι είναι τετραβάλβιδος (με έναν εκκεντροφόρο) και ότι κάτω από τα πλαστικά του κρύβει ένα αρκετά μεγάλο ψυγείο λαδιού, λειτουργώντας σαν αερο-ελαιόψυκτος.
Η ιπποδύναμη του είναι 11,7 ίπποι στις 9.000 rpm και η ροπή 10 Νm στις 7.000 rpm. Ο κινητήρας έχει παραλίγο τετράγωνες διαστάσεις 54×54,5mm, δύο μπουζί, η τροφοδοσία γίνεται από ψεκασμό της Delphi, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 5 σχέσεων, ο συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος.
Αναρτήσεις – φρένα
Το πλαίσιο είναι σωληνωτό, περιμετρικό, κανονικότατα τύπου χωροδικτύωμα, με τον κινητήρα κρεμαστό πάνω του. Καλοφτιαγμένο και άκαμπτο προσφέρει πολλά στην καλή οδική συμπεριφορά του 125, μαζί με το ανάποδο πιρούνι, που διαθέτει πλάκες μοτοσυκλέτας και καλάμια διαμέτρου 35 χιλιοστών. Η διαδρομή του πιρουνιού είναι 120 mm.
Στον πίσω τροχό, το ψαλίδι είναι φτιαγμένο από σωλήνες οβάλ διατομής (ατσάλι) και διαθέτει στο μπροστινό του τμήμα γέφυρα, για μεγαλύτερη ακαμψία. Χρησιμοποιεί ένα αμορτισέρ που είναι τοποθετημένο παράκεντρα στην αριστερή του πλευρά, με διαδρομή 50mm και ρύθμιση ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου.
Τα φρένα είναι δισκόφρενα μπροστά και πίσω: το μπροστινό έχει διάμετρο 210 mm και δαγκάνα τριών εμβόλων, ενώ ο πίσω δίσκος έχει διάμετρο 190 mm, δαγκάνα με ένα έμβολο, ενώ αμφότερα τα φρένα συνεργάζονται με σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS.
Οι τροχοί είναι διαμέτρου 12 ιντσών και φορούν φαρδιά λάστιχα διαστάσεων 120/70-ZR12 μπροστά και 130/70-ZR12, της κινεζικής Cordial, που όπως θα δούμε παρακάτω μας εντυπωσίασαν με την απόδοσή τους.
Συμπεράσματα
Το Benelli Tornado Naked T 125 παίζει δυνατό παιχνίδι σε μια ιδιαίτερη κατηγορία μίνι-μοτοσυκλετών, που ελάχιστες υπάρχουν στην ελληνική αγορά και δεν είναι πολύ δημοφιλείς. Ο λόγος είναι απλός: το Benelli Tornado Naked T 125, όπως και το φθηνότερο Daytona Hobby 125, και το ακριβότερο Honda MSX 125 παρότι υποτίθεται ότι απευθύνονται σε νεαρότερες ηλικίες, τελικά δεν προτιμούνται από αυτές. Προτιμούνται από τους μεγαλύτερης ηλικίας μοτοσυκλετιστές, που είτε αγοράζουν το πρώτο, είτε το δεύτερό τους μηχανάκι για καθημερινή μετακίνηση, “πλήρες”, όμορφο και το σημαντικότερο… με χαρακτήρα.
Είναι ο χαρακτήρας του Benelli Tornado Naked T 125 που αναδύεται τελικά, όσο περισσότερο το οδηγείς και είναι αυτός που σε κερδίζει και σε κάνει να το αγαπήσεις. Όπως είπαμε και παραπάνω σε βάζει σε πειρασμό να αρχίσεις να το πειράζεις, να το βελτιώσεις, να του βάλεις “εκείνο και τούτο” και τελικά του αξίζει, γιατί είναι ένα διαφορετικό από τα υπόλοιπα δίτροχα, είναι ξεχωριστό με τον τρόπο του.
Παράλληλα είναι ένα δίτροχο για πολύ κόσμο: είναι για τον αρχάριο και την αρχάρια, είναι για τον πεπειραμένο στις καθημερινές του μετακινήσεις, είναι για αυτόν που θέλει να μάθει να χρησιμοποιεί συμπλέκτη, είναι για αυτόν που θα φτιάξει το δικό του μικρό ασφάλτινο πιστάκι σε ένα άδειο πάρκινγκ και θα αρχίσει να παίζει, είναι για αυτόν που δεν θέλει ούτε παπί, ούτε σκούτερ, αλλά ένα fun bike, που είναι όμως bike με τα όλα του. Κι όλα αυτά συνοδεύονται με μια πολύ συμφέρουσα, προσιτή τιμή.
Το Motoracing λειτουργεί ως επίσημος αντιπρόσωπος της εταιρείας Benelli (Ανταλλακτικά-Service-Πωλήσεις), στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα μπορείτε να δείτε την πλήρη γκάμα των μοτοσυκλετών της Benelli, που εκτός του TNT 125, θα βρείτε το ασφάλτινο TRK 502, το TRK 502X, το γλαμουράτο Leoncino, το BN 302S, το TRK 251, το 752S κ.α. σε μοναδικές τιμές της αγοράς, επίσης σας παρέχουμε την δυνατότητα εξόφλησης σε 12 άτοκες δόσεις. Για περισσότερες πληροφορίες στο τηλ. 2510200570.
Ενδεικτική Τιμή Λιανικής έκδοσης (με ΦΠΑ): 2150€
Χρώματα: Μαύρο, λευκό, κόκκινο
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κινητήρας:
Τύπος κινητήρα: Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, τετραβάλβιδος, τετράχρονος, SOHC
Κυβισμός: 125 κ.εκ.
Διαμέτρος x Διαδρομή: 54mm Χ 54,5mm
Σχέση συμπίεσης: 9,8:1
Μέγιστη ισχύς: 8,2 kw (11 PS) στις 9500 σ.α.λ
Μέγιστη ροπή: 10 Nm στις 7000 σ.α.λ
Σύστημα λίπανσης: Υγρό κάρτερ
Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Σύστημα ανάφλεξης: CDI
Σύστημα εκκίνησης: Μίζα
Πιστοποίηση: EURO 4
EFI: TLI controlled by ECU
Σύστημα μετάδοσης: Μόνιμης εμπλοκής, 5 ταχυτήτων, Τελ. Μετάδοση: Αλυσίδα
Κατανάλωση / Ρύποι: 2,2lt ανά 100km / 52g ανά km
Πλαίσιο:
Σκελετός: Χαλύβδινος σωλήνας
Σύστημα εμπρός ανάρτησης: Τηλεσκοπικό ανεστραμμένο πιρούνι (upside down)
Διαδρομή πίσω: Πλαϊνό αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου & Swing βραχίονα
Διαδρομή εμπρός: 120 mm
Διαδρομή πίσω: 50 mm
Εμπρός φρένο: Υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 210 χιλ. & CBS
Πίσω φρένο: Υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 190 χιλ. & CBS
Εμπρός ελαστικό: 120/70 - R12
Πίσω ελαστικό: 130/70 - R12
Διαστάσεις:
Συνολικό μήκος: 1.770mm
Συνολικό πλάτος: 760mm
Συνολικό ύψος: 1.025mm
Ύψος σέλας: 780mm
Μεταξόνιο: 1.215mm
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος: 160mm
Βάρος (πλήρες υγρών): 124 κιλά
Χωρητικότητα Δοχείου Καυσίμου: 7,2lt