''Το Gemini e-primo Lithium είναι ένα ρετρο-μοντέρνας εμφάνισης σκούτερ, έχει επίπεδο δάπεδο, τροχούς 12 ιντσών, ο οποίος τροχός φοράει πάνω του κι έναν ηλεκτροκινητήρα…''
Οι γραμμές του είναι “γνωστές”, κομψές και χρησιμοποιεί περισσότερο τις καμπύλες παρά τις γωνίες.
Ο προβολέας στο τιμόνι είναι στρογγυλός, η ποδιά είναι σχεδόν οβάλ όταν την κοιτάς από μπροστά, το μπροστινό φτερό είναι μεγάλο και κοίλο, το χρωμιωμένο διακοσμητικό κάτω από τον προβολέα δίνει μία νότα πολυτέλειας.
Η ουρά τελειώνει και αυτή με καμπύλες, είναι καλοσχεδιασμένη και τελειώνει σε ένα όμορφο φωτιστικό σώμα, ενώ δίπλα του υπάρχουν ενσωματωμένα φλας led. Στην περιοχή υπάρχει και σχάρα, ενώ τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι αλουμινένια αναδιπλούμενα.
Ένα πολύ έξυπνο κόλπο αισθητικά είναι ότι δεξιά και αριστερά στην περιοχή του ψαλιδιού υπάρχουν μεγάλα πλαστικά καπάκια που καλύπτουν το κενό του ανύπαρκτου βενζινοκινητήρα και κάνουν το σκούτερ να μοιάζει με συμβατικό.
Το ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται ενσωματωμένο πάνω στη ζάντα του οπίσθιου τροχού, και είναι 2000W.
Η μπαταρία που τον τροφοδοτεί με ενέργεια στη βάση του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, αφήνοντας χώρο για ένα ανοιχτό κράνος, αν και εκεί είναι καλό να μεταφέρετε τον φορτιστή καλού κακού.
Η μπαταρία είναι αποσπώμενη και μπορεί να μεταφερθεί έτσι ώστε να φορτιστεί από οικιακή πρίζα, ζυγίζει 13,2 κιλά και είναι λιθίου (60V 20Ah). Η αυτονομία του σκούτερ φτάνει μέχρι τα 60 χιλιόμετρα μετά από πλήρη φόρτιση.
Για λόγους οικονομίας του ηλεκτρικού ρεύματος τα φώτα και όλα τα φωτιστικά σώματα είναι πλήρως led.
Ο κινητήρας έχει δύο προγράμματα ισχύος, τα οποία αλλάζουν από κουμπί που βρίσκεται στο δεξιό άκρο του τιμονιού, δίπλα από το γκάζι.
Το Gemini e-primo lithium αν και ηλεκτρικό, λόγω ιπποδύναμης και τελικής θεωρείται από τον νόμο “μοτοποδήλατο” πενηντάρι.
Σε αντίθεση με αυτά που πιστεύει ο κόσμος τα ηλεκτρικά σκούτερ χρειάζονται άδεια οδήγησης, κι εδώ που τα λέμε δεν μας βρίσκει αντίθετους αυτός ο νόμος… έχοντας δει και βιώνοντας καθημερινά το πως οδηγούν πολλοί, που υποτίθεται ότι έχουν κάνει μαθήματα και περάσει εξετάσεις οδηγικών ικανοτήτων και έχουν δίπλωμα.
Στο δρόμο
Παρότι ο μύθος λέει ότι τα ηλεκτρικά σκούτερ είναι εύκολα στη χρήση, αυτό δεν ισχύει πάντοτε. Και στην περίπτωσή του Gemini e-primo lithium θα χρειαστεί να εξοικειωθεί ο αναβάτης με το πώς αντιδρά ο κινητήρας στο άνοιγμα του γκαζιού. Πρέπει να μάθει το πόσο πρέπει να ανοίγει το γκάζι και πως ακριβώς αντιδρά ο κινητήρας.
Μπορεί να ανοίγεις λίγο το γκάζι και ο κινητήρας να αντιδρά αναμενόμενα, επιταχύνοντας προς τα μπρος, αλλά μπορεί να ανοίξεις πιο γρήγορα το γκάζι και να υπάρχει δισταγμός στην απόκριση της μεταφοράς της δύναμης στον πίσω τροχό.
Η σέλα του συνολικά συμπαθητικού και καλοφινιρισμένου Gemini είναι χαμηλά από το έδαφος και έτσι βολεύει τα μικρότερα αναστήματα, είναι λίγο σφιχτή δίνοντας καλή αίσθηση και λόγω μεγέθους είναι αρκετά άνετη.
Ο συνεπιβάτης θα καθίσει και αυτός άνετα πάνω στο κομμάτι που του αντιστοιχεί, θα πατάει πάνω σε αναδιπλούμενα μαρσπιέ και θα μπορεί να στηρίζεται από τη σχάρα που βρίσκεται στην ουρά του σκούτερ.
Η ποδιά του Gemini e-primo lithium είναι μεγάλη και προστατεύει τα πόδια του αναβάτη, όπως μεγάλο και πολύ χρήσιμο είναι και το επίπεδο δάπεδο που μπορεί να μεταφέρει εύκολα μικροαντικείμενα και τσάντες. Τα πόδια του αναβάτη τοποθετούνται σε καλές γωνίες πάνω στο δάπεδο, ενώ το τιμόνι βρίσκεται σε κάπως χαμηλή θέση.
Ο αναβάτης βρίσκεται ψηλά καθισμένος πάνω στο σκούτερ και έχει πολύ καλό οπτικό πεδίο και αυτό σε συνδυασμό με το γρήγορο τιμόνι και τις αντιδράσεις του σκούτερ (10άρηδες τροχοί) το κάνουν πολύ καλό μέσα στην κίνηση της πόλης.
Ο κινητήρας είναι φυσικά αθόρυβος και αυτό είναι κάτι που χρειάζεται να το έχει ο αναβάτης διαρκώς στο νου του, και για τον ίδιο και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Το ψηφιακό όργανο στο τιμόνι τον ενημερώνει για το κατά πόσον είναι έτοιμος να ξεκινήσει ο ηλεκτροκινητήρας να τροφοδοτεί με ρεύμα το μοτέρ.
Η δύναμη και η ροπή έρχονται άμεσα μόλις ανοίξει το γκάζι ειδικά στο πρόγραμμα Νο1 που είναι ιδανικό για εκκινήσεις, ενώ μόλις το σκούτερ φτάσει σε ταχύτητα 20-30 χιλιομέτρων ο αναβάτης μπορεί να πατήσει το κουμπί και να ενεργοποιήσει το πρόγραμμα 2 για να πετύχει το σκούτερ την τελική του, που είναι 45 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτή είναι η ταχύτητα που ορίζει ο νόμος, αφού όπως είπαμε το e-primo lithium θεωρείται μοτοποδήλατο.
Λόγω του ότι το σκούτερ έχει χαμηλό βάρος και πλαίσιο και αναρτήσεις προέρχονται από scooter με συμβατικό κινητήρα, αυτές είναι σχετικά σκληρές και σε κάποιες περιπτώσεις παίρνουν περνάνε τον κραδασμό από το δρόμο στα χέρια ή στη μέση του αναβάτη.
Τα φρένα είναι ισχυρά και αποτελεσματικά, ειδικά το μπροστινό που έχει και αρκετή αίσθηση. Συνολικά το σκούτερ είναι εύκολο στους χειρισμούς, γρήγορης γεωμετρίας, με το μικρό του βάρος να γίνεται φανερό σε κάθε του κίνηση.
Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί ενώ βρίσκεται πάνω στο σκούτερ, ενώ παράλληλα βγαίνει εύκολα, διαθέτει χερούλι μεταφοράς, φορτίζεται μέσα σε 4-5 ώρες και προσφέρει 50-60 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Η τιμή του που βρίσκεται ελαφρώς κάτω από τα 1.895 ευρώ θεωρείται λογική για ένα “πλήρες” σκούτερ τέτοιων διαστάσεων και συνολικών επιδόσεων, που παράλληλα προσφέρει εμφάνιση συμβατική και μάλιστα ρετρό, χωρίς να φωνάζει ότι είναι ηλεκτρικό.
Το Motoracing είναι επίσημος αντιπρόσωπος της εταιρείας Gemini στην Καβάλα και μπορείτε να δείτε τα τελευταία μοντέλα σε προνομιακές τιμές, όπως το Primo 50, το Veracruz 50, το Veracruz 125 και το ηλεκτρικό e-Primo-Lithium E5. Επίσης σας παρέχουμε την δυνατότητα εξόφλησης σε 12 άτοκες δόσεις. Για περισσότερες πληροφορίες στο τηλ. 2510200570.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ : ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ 2000W
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ : 3.7 ps (2.8 Kw) / 380 min-1
MEΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ : 48 Νm / 400 min-1
ΜΕΓΙΣΤΗ ΚΛΙΣΗ ΑΝΑΒΑΣΗΣ : 15ο ή 26%
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ : 3,1 kWh / 100 km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ : 57 Κm
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Μ/Π/Υ (ΧΙΛΙΟΣΤΑ) : 1750 / 670 / 1105
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (ΧΙΛΙΟΣΤΑ) : 1330
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΌ ΕΔΑΦΟΣ (ΧΙΛΙΟΣΤΑ) : 120
ΒΑΡΟΣ (ΚΙΛΑ) : 68
ΦΡΕΝΑ Ε/Π : ΔΙΣΚΟΣ / ΤΑΜΠΟΥΡΟ
ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ : 350-10 / 350-10
ΜΠΑΤΑΡΙΑ : ΛΙΘΙΟΥ 60V 20AH
ΒΑΡΟΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ (ΚΙΛΑ) : 13,2