ΤΗΛ. 2511105215 - ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 30 €
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ ΕΩΣ 12 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

 0,00€
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΩΝ
  Το καλάθι σας είναι άδειο.
> Αρχική > Blog / MotoRacing > MOTO TIPS - SERVICE ΜΗΧΑΝΗΣ

Αλλαγή λαδιών μηχανής - scooter - πάπιας


26/11/2020
Αλλαγή λαδιών μηχανής - scooter - πάπιας

''Τελικά στα ποσά χιλιόμετρα θα πρέπει να γίνεται η αλλαγή λαδιών σε μια μοτοσυκλέτα;''


Ανάμεσα στους αναβάτες και τους τεχνικούς υπάρχουν δύο «σχολές» σχετικά με την αλλαγή λαδιών της μοτοσυκλέτας. Πρόκειται ουσιαστικά για μία διαμάχη που κρατάει πολλά χρόνια και δεν υπάρχει κάποια επίσημη απάντηση, ίσως γιατί δεν χρειάζεται κιόλας.

Η πρώτη σχολή υποστηρίζει πως τα λάδια της μοτοσυκλέτας πρέπει να αλλάζονται ανά 5.000 χιλιόμετρα, ενώ η δεύτερη ως αυτό το όριο είναι αυθαίρετο πλέον και αντέχουν παραπάνω, με βάση και την τεχνολογική εξέλιξη στον τομέα αυτό.


         

Το όριο των 5000 χιλιομέτρων

Πολλοί αναβάτες και μηχανικοί θεωρούν πως τα λάδια της μοτοσυκλέτας αντέχουν το πολύ έως 5.000 χιλιόμετρα και από εκεί και πέρα η συνέχιση χρήσης τους είναι βλαβερή για τον κινητήρα.

Ακόμα δεν αποδέχονται τα σύγχρονα λάδια τα οποία ξεπερνούν το όριο των 10.000 χιλιομέτρων και «ευλαβικά» ακολουθούν το «δόγμα» των 5.000, ως την επικρατέστερη λύση.


Αυτή η άποψη έχει επικρατήσει για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι ιστορικός, καθώς κάποτε που η τεχνολογία δεν είχε προχωρήσει, τα λάδια της μοτοσυκλέτας όντως είχαν όριο τα 5.000 χιλιόμετρα. Έτσι οι «έμπειροι» έμειναν σε αυτό και έχασαν το τρένο των εξελίξεων σχετικά με την αντοχή των λαδιών της μοτοσυκλέτας.

Ο δεύτερος λόγος είναι το κέρδος. Το να αλλάζει κανείς συχνά τα λάδια της μοτοσυκλέτας του σημαίνει έξοδα. Αυτό φυσικά δεν ενοχλεί καθόλου τον μηχανικό που θα κάνει την αλλαγή, καθώς κερδίζει χρήματα.

Τι ισχύει στην πραγματικότητα

Η απάντηση είναι απλή και βασίζεται κυρίως τις οδηγίες του κατασκευαστή, όπου οι περισσότεροι συνιστούν η αλλαγή λαδιών να γίνετε μια φορά το χρόνο ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα και τη χρήση της μηχανής, καθώς και στις ενδείξεις που μπορούν να παρατηρηθούν από οποιονδήποτε σε άμεσο χρόνο και αντίληψη. Οι ενδείξεις που λαμβάνονται υπόψη για την αντικατάσταση λιπαντικών είναι οι εξής:

1.Το χρώμα

Κάποιες μοτοσυκλέτες έχουν στο κάτω μέρος του κινητήρα ένα «παραθυράκι» από όπου ο αναβάτης μπορεί να τσεκάρει τη στάθμη του λαδιού, ενώ άλλες έχουν τον παραδοσιακό δείκτη που συναντάμε και στα αυτοκίνητα. Είναι καλό να τσεκάρεις κάθε τόσο όχι μόνο τη στάθμη αλλά και το χρώμα του λαδιού. Στην αρχή είναι διαυγές και ανοιχτό καφέ, ενώ όσο περνάει ο καιρός γίνεται μαύρο και πιο πυκνό. Βάλτε μια σταγόνα λάδι στο δάκτυλό σας και τρίψε το με ένα άλλο δάκτυλο. Αν νιώσετε σωματίδια μέσα στο λάδι σημαίνει ότι δεν είναι πια καθαρό και πρέπει να αντικατασταθεί. Δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο το λάδι αρχίζει να γίνεται μαύρο, οπότε οι ειδικοί συνιστούν έλεγχο μια φορά το μήνα. Αν το λάδι είναι πολύ σκούρο και πηχτό, έχει έρθει η ώρα για αλλαγή. 

2. Ο θόρυβος

Κανείς άλλος πέρα από εσάς δεν γνωρίζει καλύτερα τον ήχο που παράγει η μοτοσυκλέτα σας. Το φρέσκο λάδι δημιουργεί ένα προστατευτικό φίλμ μεταξύ των μεταλλικών μερών του κινητήρα. Όταν χαθεί μεγάλο μέρος της λιπαντικής ικανότητας, τα μέταλλα θα αρχίσουν να τρίβονται περισσότερο και ο ήχος του κινητήρα θα είναι διαφορετικός και πιο δυνατός.

3. Η ένδειξη στο καντράν του κοντέρ


Οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες είναι εξοπλισμένες με αισθητήρες και ενημερώνουν με προειδοποιητική ένδειξη στον πίνακα οργάνων, όταν η στάθμη του λαδιού είναι χαμηλή. Αν ανάψει η ένδειξη, πρέπει άμεσα να τσεκάρετε τη στάθμη λαδιού και να συμπληρώσετε μέχρι να φτάσει σε φυσιολογικό επίπεδο. Μην το αμελήσετε, διότι υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να ανεβάσει υψηλή θερμοκρασία ο κινητήρας και τελικά να κολλήσει.


4. Η στάθμη του λαδιού

Αν υποθέσουμε ότι ελέγξατε τη στάθμη λαδιού και συμπληρώσατε όσο χρειάζεται, όμως από το «παραθυράκι» ελέγχου ή τον δείκτη παρατηρείτε ότι η στάθμη συνεχίζει να πέφτει, τότε υπάρχει πρόβλημα. Αν δεν δείτε κάποια διαρροή, τότε ο κινητήρας καταναλώνει λάδι. Αυτό σημαίνει ότι το λάδι περνάει από τα ελατήρια του πιστονιού, εισέρχεται στον θάλαμο καύσης και καίγεται μαζί με το καύσιμο. Μια ένδειξη γι’ αυτό θα είναι και ο καπνός που μάλλον θα βγαίνει από την εξάτμιση. Σε μια τέτοια ανάλογη περίπτωση θα πρέπει να κλείσετε άμεσα ραντεβού με το συνεργείο σας, προκειμένου να αποφύγετε περαιτέρω βλάβη.

Πώς να αλλάξατε λάδια μόνοι σας με ασφάλεια


Μπορείτε να το κάνετε και μόνοι σας εύκολα σε μόλις 30 λεπτά!

Θα χρειαστείτε ένα στεγανό δοχείο για τη συλλογή του χρησιμοποιημένου λαδιού, ένα ζευγάρι γάντια, χαρτοπετσέτες, μια βαλβίδα αποστράγγισης λαδιού, ένα χωνί, ένα φίλτρο λαδιού που προσαρμόζεται στη μοτοσυκλέτα σας, ένα κλειδί αποστράγγισης και ένα κλειδί φίλτρου. Βεβαιωθείτε ότι το όχημά σας βρίσκεται σε επίπεδο δρόμο και ότι ο κινητήρας είναι ελαφρώς ζεστός και σβηστός για περίπου ένα λεπτό.


Τοποθετήστε το δοχείο αποστράγγισης κάτω από τον στροφαλοθάλαμο. Αφαιρέστε το πώμα πλήρωσης λαδιού από τον στροφαλοθάλαμο. Στη συνέχεια, ξεβιδώστε προσεκτικά τη βαλβίδα αποστράγγισης χρησιμοποιώντας το κλειδί. Προσέξτε για τυχόν πιτσίλισμα του λαδιού και περιμένετε μέχρι το λάδι να έχει εξαντληθεί εντελώς.


Ξεβιδώστε το παλιό σας φίλτρο και 
αντικαταστήστε το με ένα καινούριο. Τώρα είστε έτοιμοι να καθαρίσετε το πώμα πλήρωσης λαδιού και τη βαλβίδα αποστράγγισης και να αντικαταστήσετε τη φλάντζα του φίλτρου λαδιού. Ρίξτε μια μικρή ποσότητα λαδιού στο νέο σας φίλτρο χρησιμοποιώντας το χωνί και τοποθετήστε ένα λεπτό στρώμα λαδιού στη νέα φλάντζα. Στη συνέχεια, καθαρίστε το πώμα πλήρωσης λαδιού και τη βαλβίδα αποστράγγισης. Αντικαταστήστε επίσης τη βαλβίδα αποστράγγισης λαδιού.



Στη συνέχεια, τοποθετήστε ξανά το φίλτρο χειροκίνητα και βεβαιωθείτε ότι η βαλβίδα αποστράγγισης είναι σφιγμένη στη ροπή που καθορίζεται από τον κατασκευαστή.


Πώς γεμίζετε το στροφαλοθάλαμο με το νέο λάδι; Πριν προχωρήσετε, επιβεβαιώστε ότι έχετε επιλέξει ένα λάδι που συνιστά ο κατασκευαστής. Για να το κάνετε αυτό, δείτε το εγχειρίδιο συντήρησης της μοτοσυκλέτας σας.


Τώρα, ρίξτε προσεκτικά το λάδι μέσα στο στροφαλοθάλαμο χρησιμοποιώντας ένα χωνί. Περιμένετε 2 λεπτά και στη συνέχεια τοποθετήστε το πώμα πλήρωσης.

Βάλτε μπρος τη μηχανή σας και λειτουργήστε τον κινητήρα για λίγα λεπτά. Ελέγξτε ξανά το επίπεδο λαδιού και επαναλάβετε τη διαδικασία αρκετές φορές αν είναι απαραίτητο, μέχρι το λάδι να φτάσει στο μέγιστο επίπεδο χωρίς να το ξεπεράσει.

Σχετικά με την αντικατάσταση λαδιών μηχανής, scooter και παπιού θα  βρείτε στο κατάστημά μας επώνυμα λιπαντικά των εταιρειών ENEOS, BEL-RAY, FUCH SILKOLENE, HONDA και IP, καθώς και φίλτρα για κάθε τύπο moto της σειράς HIFLOFILTRO. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση αναφορικά με την αλλαγή λαδιών μπορείτε να μας καλείτε στο τηλ. 2510200570.



« Επιστροφή




ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ
Για αγορές άνω των 30€
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΩΝ
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΩΝ
Σε 14 ημερολογ. ημέρες
ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ
ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ
Με πιστωτική κάρτα
© 2023 motoparts33.gr Κατασκευη eshop by infocus
Back To Top
58
gr
COOKIE DIALOG