4 Tips για να μη μείνετε ποτέ από ντίζα μηχανής |
01/07/2021
4 Tips για να μη μείνετε ποτέ από ντίζα μηχανής
Η τεχνολογία εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς και μπορεί σε κάποιες μοτοσυκλέτες ο έλεγχος του γκαζιού να γίνεται ηλεκτρονικά, με σύστημα ride-by-wire ή ο συμπλέκτης να είναι υδραυλικός, όμως στις περισσότερες περιπτώσεις οι ντίζες συνεχίζουν να έχουν ενεργό ρόλο στη λειτουργία της μοτοσυκλέτας. Μπορεί η λειτουργία τους να είναι πολύ απλή, ωστόσο χρειάζονται κι αυτές προσοχή και συντήρηση.
Ο σημαντικότερος εχθρός μιας ντίζας παραμένει η φθορά της εξωτερικής μόνωσης, ιδιαίτερα στα σημεία όπου αυτή τρίβεται με άλλα σταθερά εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας, κατά τη διάρκεια του στριψίματος του τιμονιού. Η τριβή μπορεί να καταστρέψει τη μόνωση και να αφήσει εκτεθειμένο κάποιο κομμάτι της ντίζας. Η υγρασία που μπορεί να περάσει από εκεί, θα κάνει τη ντίζα να σκουριάσει και αν αμελήσετε την αντικατάστασή της, κάποια στιγμή θα κοπεί και θα μείνετε στη μέση του δρόμου. Θα πρέπει συχνά να ελέγχουμε τη μόνωση των ντιζών για σημεία όπου από την τριβή η κυλινδρική εξωτερική μόνωσή τους έχει φθαρεί. Μπορείτε να στρίψετε το τιμόνι από άκρη σε άκρη και να δείτε σε ποια σημεία η μόνωση έρχεται σε επαφή με άλλα εξαρτήματα, εκεί είναι το πιο πιθανό να εμφανιστεί φθορά. Για να αυξήσετε τη διάρκεια ζωής τους πρέπει να τις λιπαίνετε συχνά με κατάλληλο σπρέι
Όταν αντικαταστήσετε μια ντίζα, σιγουρευτείτε ότι έχει τις ίδιες διαστάσεις Αργά η γρήγορα θα χρειαστεί να γίνει αντικατάσταση της ντίζας. Το μήκος και το πάχος της καινούργιας ντίζας πρέπει να είναι ακριβώς το ίδιο με της γνήσιας γι`αυτό μη βιαστείτε να την πετάξετε. Βέβαια σε περίπτωση που τοποθετήσετε στη μοτοσυκλέτα σας διαφορετικές αναρτήσεις ή τιμόνι είναι πιθανό να χρειαστείτε διαφορετικού μήκους ντίζα. Μετά την εγκατάσταση της καινούργιας, είναι απαραίτητο να σιγουρευτείτε ότι όλα δουλεύουν κανονικά. Αν πρόκειται για ντίζα γκαζιού βάλτε σε λειτουργία τον κινητήρα και στρίψε το τιμόνι από τη μια άκρη στην άλλη. Θα πρέπει το ρελαντί να μένει σταθερό, αν οι στροφές ανέβουν θα πρέπει να προσαρμόσετε το μήκος της ντίζας. Παρομοίως, αν αλλάχθηκε η ντίζα του συμπλέκτη θα πρέπει αυτός να λειτουργεί ομαλά, χωρίς προβλήματα.
Η σωστή ρύθμιση είναι πολύ σημαντική
Η ελευθερία κίνησης μιας ντίζας είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία της μοτοσυκλέτας. Η κίνηση του τιμονιού από τέρμα δεξιά σε τέρμα αριστερά αλλά και η συμπίεση ή η εκτόνωση της ανάρτησης, δεν θα πρέπει να τεντώνουν και να ζορίζουν τη ντίζα. Οι περισσότερες ντίζες ρυθμίζονται εύκολα με ένα απλό παξιμάδι το οποίο, ανάλογα τη ρύθμισή του, ελευθερώνει ή μαζεύει τη διαδρομή της ντίζας. Είναι σύνηθες να βλέπουμε τους ρυθμιστές αυτούς (κυρίως για τον συμπλέκτη και για τη ντίζα γκαζιού) ακριβώς μετά από τα αντίστοιχα χειριστήρια (μανέτα και γκρίπ γκαζιού). Παράλληλα για κάθε σας απορία αναφορικά με τους τύπους και τη χρήση του κάθε είδους ντίζας (ντίζες γκαζιού, ντίζες κοντέρ, ντίζες συμπλέκτη, ντίζες τσοκ αέρα, ντίζες μπροστινού φρένου, ντίζες πίσω φρένου) μπορείτε να μας καλέσετε στο 2510200570, όπου το πολύπειρο προσωπικό μας θα χαρεί να σας εξυπηρετήσει και να δώσει λύση σε κάθε προβληματισμό σας. |